2012-11-24
Autor: nTimes

Upada „The Daily”, pierwszy dziennik na tablety

The-Daily-Murdoch

Po dwóch latach koncern News Corp. kończy wydawanie pierwszego dziennika dostępnego wyłącznie na tabletach. Po raz ostatni „The Daily” ukaże się 15 grudnia.

„Niestety, nie mogliśmy znaleźć wystarczająco dużego grona czytelników wystarczająco szybko, żeby przekonać się o tym, że tytuł będzie się utrzymywał na rynku na dłuższą metę” – czytamy w oświadczeniu koncernu News Corp. Pozostałości po pierwszej „ipadowej gazecie” staną się częścią amerykańskiego brukowca „New York Post”, również należącego do koncernu News Corp., kontrolowanego przez Ruperta Murdocha.

„The Daily” startował z wielkim rozmachem na początku lutego 2011 r. w Muzeum Solomona Guggenheima. iPad zadebiutował zaledwie rok wcześniej, ale magnat prasowy od samego początku twierdził, że prasę uratują tablety i jako pierwszy na świecie zdecydował się na eksperyment: pierwszy tabletowy dziennik. Prace nad nim pochłonęły 30 mln dol.

– Tydzień jego funkcjonowania będzie kosztował pół miliona dolarów, to solidne finansowanie – ujawnił sam Rupert Murdoch. Tak dużych przedsięwzięć amerykański rynek prasowy nie widział od 1982 r., kiedy koncern Gannett uruchomił dziennik „USA Today”. Na początku w redakcji „The Daily” pracowało 170 osób, w tym doświadczeni amerykańscy dziennikarze, jak np. Sasha Frere-Jones (krytyk muzyczny w renomowanym tygodniku „New Yorker”) czy Mike Nizza (wcześniej reporter „New York Timesa”, miesięcznika „The Atlantic” i szef informacji w AOL). Pozostałe firmy medialne powitały debiut „The Daily” z nadzieją.

12

SKOMENTUJ

Zaloguj się i napisz komentarz.

Poznaj Chiny

Artykuły w Kategoriach:

Ziemia Nocą

Komentarze (temp. OFF)

Teleskop Hubble'a